O kolej aglomeracyjną wokół Tarnobrzegu



Rys. Schemat odbudowy toru do wsi Żupawa


Wniosek

Do władz miasta i Radnych Miasta Tarnobrzega

Szanowni Państwo,

Jako wydawca serwisu lokalnego, zwracam się z propozycją naprawy i odbudowy zdewastowanych torowisk kolejowych wokół Tarnobrzega. Inicjatywa ta ma na celu stworzenie funkcjonalnej sieci kolei podmiejskiej na wzór Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA), która przyniosła wymierne korzyści gospodarcze dla regionu Rzeszowa. Taki sam efekt jest możliwy do osiągnięcia w Tarnobrzegu i jego okolicach.

Korzyści gospodarcze dla gospodarki lokalnej

  1. Zwiększenie dostępności komunikacyjnej:
    Odbudowa i modernizacja torowisk stworzy dogodne połączenia dla mieszkańców okolicznych miejscowości z Tarnobrzegiem, co ułatwi dojazd do pracy, szkół i instytucji publicznych.

  2. Rozwój lokalnego biznesu:
    Lepsza komunikacja przyciągnie inwestorów oraz zwiększy aktywność gospodarczą w regionie, wspierając rozwój lokalnych przedsiębiorstw i usług.

  3. Wzrost wartości nieruchomości:
    Dostęp do transportu kolejowego zwiększy atrakcyjność terenów przy torowiskach, co wpłynie na wzrost cen nieruchomości i ożywi lokalny rynek budowlany.

  4. Promocja turystyki:
    Odbudowana kolej umożliwi łatwiejszy dostęp do atrakcji turystycznych regionu, takich jak Sandomierz i okolice Tarnobrzega, co przyciągnie więcej turystów i wspomoże lokalną branżę turystyczną.

  5. Zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego:
    Odbudowa torowisk pozwoli zniwelować wykluczenie komunikacyjne w mniejszych miejscowościach, zapewniając ich mieszkańcom łatwiejszy dostęp do transportu publicznego.

  6. Redukcja emisji i ruchu drogowego:
    Kolej jako ekologiczny środek transportu zmniejszy liczbę samochodów na drogach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i zmniejszenie korków.

Plan działań i etapy realizacji

  1. Etap 1 – Szynobus podmiejski:
    Uruchomienie połączeń Sandomierz–Tarnobrzeg–Chmielów po istniejących torach z trakcją elektryczną. W szczycie pociągi kursowałyby co 40 minut. Dodanie nowego przystanku Ocice ul. Ocicka, aby zwiększyć dostępność transportu dla mieszkańców tej części okolic miasta.

  2. Etap 2 – Wykorzystanie bocznicy na os. Baczyńskiego w Sandomierzu:
    Przystosowanie bocznicy do obsługi kursów PKA z Tarnobrzega. Pozwoli to na lepsze skomunikowanie północnych części Sandomierza z Tarnobrzegiem i okolicami.

  3. Etap 3 – Odbudowa torowisk Siarkopolu na odcinku Olendy–Żupawa:
    Przywrócenie linii na tym odcinku z budową nowego przystanku w centrum wsi Sobów, co poprawi dostępność transportową dla lokalnej społeczności.

  4. Etap 4 – Rozbudowa torowiska z Żupawy na południe do Chmielów Zagumnie:
    Odbudowa kolejnych odcinków torowiska oraz budowa nowych przystanków w okolicznych miejscowościach. Kursy realizowane co 40–60 minut zapewnią mieszkańcom regularny dostęp do kolei.

Podsumowanie

Proponowana odbudowa torowisk i uruchomienie kolei podmiejskiej w regionie Tarnobrzega to szansa na wzmocnienie lokalnej gospodarki, zwiększenie atrakcyjności regionu i poprawę jakości życia mieszkańców. Projekt ten, wzorowany na sukcesie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, może znacząco przyczynić się do rozwoju gospodarczego miasta i jego okolic.

Załączam schemat obrazujący proponowane etapy działań i wnoszę o rozważenie mojego wniosku oraz podjęcie stosownych działań w tej sprawie.

Z poważaniem,
Adam Fularz

Wydawca:

  • Mielecka Blogspot
  • Tarnobrzeska.pl (w przebudowie)
    Adres: Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra

 

-------- Wiadomość oryginalna --------

Temat: linia kolejowa PKA w Tarnobrzegu
Data: 2024-12-04 00:10
Od: adam
Do: Rada 
Kopia: Adam 

 

Wniosek

do władz miasta

do Radnych Miasta

Szanowni Państwo, Jako wydawca serwisu lokalnego proponuję naprawę zdewastowanych torowisk wokół miasta.

Cel to naprawa kolei podmiejskiej celem budowy kolei PKA na wzór rzeszowskiej PKA. Kolej podmiejska bardzo silnie podniosła gospodarkę wokół Rzeszowa. Ten sam efekt jest możliwy wokół Tarnobrzegu.

Etap 1. Szynobs podmiejski Sandomierz- Tarnobrzeg- Chmielów po torach z trakcją elektryczną. W szczycie co 40 minut. Nowy przystanek Ocice ul. Ocicka.

Etap 2. Wykorzystanie bocznicy na os. Baczyńskiego w Sandomierzu dla kursów PKA z Tarnbobrzega

Etap 3. Odbudowa torowisk Siarkopolu najpier na odcinku Olendy- Żupawa dom nr 192. Nowy przystanek w centrum wsi Sobów.

Etap 4. Odbudowa toowiska z Żupawy na południe do Chmielów Zagumnie. Nowe przystanki. Kursy co 40- 60 minut.

Dodaję schemat.

Pozdrawiam,
Adam Fularz

 

Komentarze

Popularne posty